A microstock fotózás

Lasse Behnke már az iskolás évei alatt felfedezte magának a Photoshop programot. Első fotókompozícióit médiatervezői tanulmányai során értékesítette, a Fotolia microstock ügynökségen keresztül. Mivel gyorsan felismerte a 3D eszközökben rejlő lehetőségeket, más tartalomszolgáltatók képeihez képest kiemelkedőbb minőségben komponálta meg felvételeit. Nem sokkal tanulmányai befejezését követően Behnke egyéni vállalkozóvá vált, és a következő kilenc hónapban képei értékesítéséből tartotta fenn magát.

Calvin Hollywood fotós mentorral folytatott együttműködésének köszönhetően Behnke egyre ismertebbé vált a fotózás világában. Ezt követően előadásokra, szemináriumokra és videoprojektek előkészítéseire hívták meg, hogy előadásokat tartson. Az elmúlt néhány évben Behnke már az Adobe hivatásos influenszereként folytatja tevékenységét.

Indíttatás: Egyre jobbá és jobbá válni

A stock-fotózáson kívül Behnke egyedi képeket is készít számos egyéb ügyfele számára. 30-as évei elejére a nemrégiben az Adobe-Stock szolgáltatóval egyesülő Fotolia ügynökség egyik legsikeresebb tartalomszolgáltatójává küzdötte fel magát. De mi hajtja előre Behnkét? „Eleinte már az is nagy boldogsággal töltött el, hogy olyan sokan hajlandók fizetni a képeimért. Annak ellenére is, hogy számomra nem tűntek annyira jól sikerült alkotásoknak” – meséli Behnke. „Aztán megpróbáltam egyre jobbá válni, és ma is erre törekszem. Mindig találok valami új elsajátítanivalót. Elsőként a fotózásra, később a Photoshop programra, nemrégiben pedig a Cinema 4D eszközeire leltem rá. Amikor például Uli Staiger képeit tanulmányozom, mindig arra gondolok, hogy még milyen sok lehetőséget rejt magában a 3D technológia. Bár napjainkra a munkámhoz szükséges eszközök többségének használatát már meglehetősen alaposan elsajátítottam, valószínűleg soha nem leszek teljes mértékben elégedett a képeimmel.”

ColorEdge CG2730: Teljes bizonyossággal meggyőződni a fájlok tényleges megjelenítéséről

Lasse Behnke a CG2730 használata közben
Lasse Behnke a CG2730 használata közben

A programokon kívül az EIZO ColorEdge CG2730 is elengedhetetlenül fontos Behnke sikeréhez: „Beépített kalibrációs eszközének köszönhetően a CG2730 monitornál a szükséges színpontosság automatikusan rendelkezésre áll. Mindössze az időközt kell beállítanom, és utána a monitor teljes mértékben önállóan kalibrálja önmagát. Professzionális környezetben végzett munkánál ez tökéletes megoldás. Nemrégiben a Continental számára készítettem fotósorozatot. Az ilyen munkáknál a színeket pontosan elő kell készíteni a nyomtatáshoz” – magyarázza Behnke. Természetesen ugyanez igaz a stockfotókra is. Mivel a fotós nem tudja, hogy a vásárló milyen eszközön tekinti majd meg és dolgozza fel a képeit, teljes bizonyossággal meg kell győződnie arról, hogy a színek valóban a fájlon tárolt képadatok szerint jelennek meg. Behnke már a tanulmányai alatt is dolgozott EIZO monitorokon. „A szakemberhez forduló képvásárlók elvárják az adott fotóstól, hogy minőségi eszközöket használjon a munkájához. Ezt már az ügynökségnél végzett tanulmányaim legelején megtanultam” – magyarázza Behnke, hogy miért éppen ilyen gyártmányú monitort választott magának.

Lasse Behnke munkásságával kapcsolatos bővebb információkért látogasson el a fotós webhelyére: www.lassedesignen.de

CG2730 CG sorozat
CG2730 ColorEdge

Köszönhetően a True-Black-Panel képernyőnek, a 16 bites Look Up Table-nek és a tartozékként szállított árnyékoló panelnek, a csúcskategóriájú CG2730 monitor a legigényesebb fotósok és tervezők igényeit is kielégíti.

  • 68,4 cm (27 coll)
  • 2560 x 1440
  • IPS (Wide Gamut)
  • Beépített érzékelő önkalibrációhoz
  • Képarány 16:9
2027,00 EUR
RRP incl. 27 % ÁFA.
  • 68,4 cm (27 coll)
  • 2560 x 1440
  • IPS (Wide Gamut)
  • Beépített érzékelő önkalibrációhoz
  • Képarány 16:9