Az összes epizód a

Colourclass Namibia

Namibia_Stage.jpg

1. epizód – A felszerelésünk (Angol)

Az Air Namibia gépével Frankfurtból Windhoekbe repülünk. Onnan a Namib-Naukluft Nemzeti Parkban található Sossus Dune Lodge szálláshelyünkre visz utunk. Ideje, hogy előkészítsük a felszerelésünket: a Colourclass ezen epizódjában α sorozatú Sony készülékekkel fotózunk és filmezünk majd. A Novoflex állványok és panorámafejek garantálják készülékeink stabil rögzítését a panoráma- és asztrofotók, valamint az időköz csúsztatásos felvételek elkészítéséhez, amihez Gunther Wegner LRT Pro Timer eszközét is igénybe vesszük majd. Monitorként az EIZO vadonatúj ColorEdge CS2740 modelljét használjuk majd, amely tökéletesen ideális a nagyfokú színpontosságot igénylő feladatok helyszíni elvégzéséhez. A Haida új M10-es szűrőtartója még egyszerűbbé teszi a szűrők kezelését, a gyönyörű panoráma-felvételek elkészítéséhez pedig a Ricoh Theta Z1 típusú kameráját használjuk majd.

2. epizód – A panorámafotózás alapjai (Angol)

A Deadvlei Namíbia egyik leghíresebb látnivalója. A vörös dűnék előtti, több száz éves elpusztult fák látványa rengeteg turistát magához vonz. Ez egy olyan, magával ragadóan lenyűgöző természeti élmény, amelynek megörökítéséhez nem elégséges egyetlen fotó. Alexander Heinrichs éppen ezért avatja be az epizód nézőit a panorámafotózás alapjaiba. A hőlégballonos utazás lehetővé teszi számunkra, hogy lélegzetelállító perspektívából örökítsük meg Namíbia szépséges tájait.

3. epizód – Az asztrofotózás alapjai (Angol)

Az egyedülálló Deadvlei magasból történő megörökítéséhez helikoptert béreltünk. Namíbiában rendkívül alacsony mértékű a fényszennyezés. Ez ideális feltételeket teremt ahhoz, hogy Alexander Heinrichs beavassa a nézőket az asztrofotózás alapjaiba.

4. epizód – Az időköz csúsztatásos felvételkészítés alapjai (Angol)

Tovább utazunk a Swakobmundban található Delight Hotel szállodához. Onnan ismét északnak visz utunk, a Namib-Naukluft Nemzeti Park irányába. A Namib-Naukluft Nemzeti Park közvetlenül határos az Atlanti-óceánnal. Összkerékhajtású autónkból a szafari útvonalát szegélyező világossárga homokdűnéket is bemutatjuk majd. A Walfis-öböl melletti Pelikán-pontnál számtalan fóka, flamingó és pelikán fotózható.

A fotózástól a filmezés irányába fordulók számára az időköz csúsztatásos felvételek (Timelapse) készítése jelenti az első lépést. Egy ilyen film megalkotásához másodpercenként 25 fotó készítése szükséges. A részletekbe Stephan Klein operatőr avatja be a nézőket. Felvételkészítéshez Gunther Wegner LRT Pro Timer eszközét és LRTimelapse szoftverét használjuk.

Az Living Desert túra nagyszerűen megmutatta, hogy az elsőre élettelennek tűnő homokos sivatag telis-tele van élettel.

5. epizód – Legfontosabb tanácsaink a vadon élő állatok megörökítéséhez (Angol)

Tovább indulunk Damaraland irányába, ahol a Camp Kipwe bázison ütünk tábort. Onnan sivatagi elefántok nyomába eredünk. A túra alatt megcsodált vadon élő állatok fényképezése számos tekintetben eltér az állatkertben tartott állatok, vagy a fotó-expedíciókon történő fényképezéstől. Ebben az epizódban Alexander Heinrichs részletesen elmagyarázza, hogy miként örökíthetők meg leginkább élethűen a vadállatok saját természetes közegükben.

6. epizód – Fotoszafarival kapcsolatos tanácsok (Angol)

Utunk tovább vezet észak felé, az Etosha Safari Lodge-hoz. Onnan az Etosha Nemzeti Park felé vesszük az irányt, hogy vadon élő állatokat fotózzunk. A hatalmas kiterjedésű nemzeti parkot a megszokott módon, egy nyitott tetejű terepjáróban utazva fedezzük fel. Többek között a vadon élő orrszarvúkat, elefántokat, oroszlánokat és zebrákat fényképezhetjük a biztonságos járműből. Az EIZO vállalatnál dolgozó Christian Ohlig hasznos tanácsokkal szolgál, hogy szafari közben miként készíthetők a legszebb képek.

7. epizód – Tanácsok gyorsan mozgó vadállatok automatikus fókusszal történő megörökítéséhez (Angol)

Dél felé haladunk, Okonjima irányába, ahol az Okonjima Plains Camp táborban szállunk meg éjszakára. Az AfriCat Foundation alapítványnak is otthont adó Okonjima egy 200 négyzetkilométeres, alapvetően vadmacskafélék által lakott természetvédelmi terület. A számtalan vadmacskafélén kívül gepárdok is találhatók a hatalmas területen, ők ugyanis túl szelídek ahhoz, hogy vadon éljenek. A nagytestű vadállatok megfelelő szellemi és fizikai kondíciójának megőrzése érdekében rendszeresen képzéseket tartanak az őrök számára. A világ leggyorsabb szárazföldi állata a Sony kamerák automatikus fókusz funkcióját is jelentős kihívás elé állítja. Alexander Heinrichs tanácsai azonban segítséget nyújtanak ahhoz, hogy miként állítható be a leghatékonyabban az automatikus fókusz a gyorsan mozgó objektumok fényképezéséhez.

8. epizód – Videós történetmesélés (Angol)

Ebben az epizódban Okonjima vadon élő leopárdjainak nyomába eredünk a helyi természetvédelmi területen. Fényképezőgépeink általában meglehetősen nagy teljesítményű, filmkészítésre is alkalmas kamerákkal rendelkeznek. A filmezés azonban számos tekintetben eltér a fényképezéstől. Ezért operatőrünk, Stephan Klein részletesen elmagyarázza, hogy miként forgatják a Colourclass sorozatot, és a leopárdok megörökítésének példáján keresztül hasznos tanácsokat ad a figyelembeveendő szempontokról.

9. epizód – Színbeállítások: fényképezőgép, szoftver és kalibrációs célok (Angol)

A Waterberg Plateau Lodge felkeresésével sajnos elérkeztünk namíbiai utazásunk utolsó állomásához. Közelebbről is megvizsgáljuk a szomszédos területeken élő fehér orrszarvúkat, és időt szakítunk arra, hogy végigfussunk az elmúlt hetek felvételein. A meglehetősen változékony időjárás következtében fokozott figyelmet fordítunk a fotózás technikai szempontjaira: Christian Ohlig, az EIZO színkezelési szakértője elmagyarázza, hogy melyik színteret kell beállítani a kamerán, és hogy miként működnek az olyan programok, mint például az AdobeLightroom és a Photoshop, valamint, hogy miként történik azok beállítása. Németországba visszatérve az EIZO vadonatúj ColorEdge CS2740 modelljének példáján keresztül mutatja be, hogy miért és hogyan állíthatók be a képfeldolgozó állomás környezeti feltételeinek megfelelő kalibrációs célértékek.

10. epizód – Videók utómunkálataival kapcsolatos tanácsok (Angol)

Németországba visszatérve Stephan Klein operatőr beavatja a nézőket a Colourclass utómunkálataiba, és hasznos tanácsokkal szolgál a G technológiát alkalmazó G-SPEED Shuttle SSD használatával történő adatkezeléssel kapcsolatban. A sorozat zenei aláfestésének összeállítására is különös figyelmet fordít. A felhasznált zenés műsorszámok a filmkészítők és a YouTube-felhasználók igényeire szakosodott Epidemic Sound kínálatából származnak.

11. epizód – Próbanyomat-ellenőrzések fotólaboratóriumban elvégzendő nyomtatáshoz (Angol)

A nyomtatási eljárások, a tinta és mindenekelőtt a nyomatok készítéséhez használt alapanyagok jelentős mértékben kihatnak a nyomtatási eredményre. A Colourclass sorozat befejező epizódjában az EIZO színkezelő szakértője, Christian Ohlig részletesen elmagyarázza, hogy miként tekinthetik meg előzetesen a felhasználók a későbbi nyomatok külső megjelenését a képfeldolgozó szoftverek próbanyomat-ellenőrző módjainak használatával. Ennek érdekében ellátogat a White Wall fotólaboratóriumba, és alaposan megvizsgálja a namíbiai utazáson készített sokszínű képanyagot. Ezután az EIZO ColorEdge CS2740 monitoron elindított Adobe Lightroom és Photoshop programok példáján keresztül bemutatja, hogy miként szimulálható a gyártási eljárás következő lépésének hatása a képernyőn, és hogy milyen módon igazítható hozzá a kép a kiválasztott termék különleges tulajdonságaihoz.